2015. jan 25.

Hamis sült "krumpli" sütőben készítve!

írta: PERA
Hamis sült "krumpli" sütőben készítve!

Tekintve, hogy egy inzulinrezisztenciával küzdő embernek a krumpli nem a legegészségesebb köret, már
régen ki akartam próbálni a sült zellert helyette, csak eddig nem sikerült eladnom ezt az ötletemet a férjemnek. 

Sok új, reformnak számító ételt sikerült már megkóstoltatnom vele, de a sült krumpliról nagyon nem akart lemondani. Ma gondoltam egyet, lesz ami lesz, én sült zellert készítek a libamell mellé, legfeljebb nem eszi meg...

dscf7676.JPG

Meglepetésemre, már az adagjának a felét megette, amikor ennyit mondott. Valami új fűszert tettél most erre a krumplira ugye, mert picit édes íze van. Mondtam igen, még Isztambulból hoztam legutóbb valami fűszerkeveréket, most ki akartam próbálni. Ennyiben maradtunk. Megette az ebédet, megköszönte, ízlett neki :) A legvégén felvilágosítottam... 

Ahogy én készítettem:
Egy nagy zellert meghámoztam és igyekeztem egyforma csíkokra vágni.
A gerezdeket egy sütőzacskóba szórtam, olíva olajat, sóval, borssal is meghintettem és az egészet
jó alaposan összeráztam úgy, hogy olaj mindenhova kerüljön.

dscn5720.JPG

A zacskóból egy sütőpapírral beterített tepsibe szórtam a zellercsíkokat és 200 fokos sütőben 35 perc alatt megsütöttem.

Ezzel ismét egy egészséges, könnyen és gyorsan elkészíthető, inzulinrezisztencia, cukorbetegség, CH diéta során is bátran fogyasztható, gluténmentes körettel bővült a konyhai repertoárom.  

 

Szólj hozzá

diéta Receptek sült zeller Gluténmentes receptek gluténmentes köretek sültkrumpli helyett