2014. júl 14.

A PCOS tünetei és szövődményei életkoronként

írta: PERA
A PCOS tünetei és szövődményei életkoronként

A PCOS más-más tüneteket okoz gyermek, felnőtt és idősebb korban. Jellemzően már 10 éves kor körül jelentkeznek az árulkodó jelek azoknál, akik a betegségre hajlamosak.

lány.jpg

Gyermekkori tünetek:
- fokozott szőrösödés, ami pszichikailag is megterhel egy gyermeket, mert     szégyent is érez emiatt
- hirtelen hízás-túlsúly
- elhúzódó, rendszertelen menstruáció, pecsételő vérzések
- zsíros-pattanásos bőr
- erősen zsírosodó haj

Ha a fenti elkeserítő tüneteket észleljük gyermekünkön, késlekedés nélkül forduljunk endokrinológushoz, ne kezeljük a kiskamaszkor normális velejárójaként! Előzzük meg a bajt, mert a PCOS korai felismerésével és kezelésével a későbbi súlyos szövődmények elkerülhetők.

Fontos tudni, hogy a PCOS nem mindenkinél okoz elhízást, ezért ha a többi jelet észleljük, akkor is vizsgáltassuk ki gyermekünket.

 

 

 

Tekintve, hogy a PCOS-t keveseknél ismerik fel gyermekkorban, sokan csak felnőttként, akkor szembesülnek vele, hogy valami nincs rendben, amikor gyermeket szeretnének.

nő.jpgA felnőttkori tünetek közé tartoznak:
- meddőség
- vetélések
- teherbeesés esetén terhességi cukorbetegség
- még mindig fénylő, aknés- pattanásos bőr


Mint arról korábban már írtam, az INZULINREZISZTENCIA ÉS A PCOS KÉZ A KÉZBEN járó betegségek.

Ha életkorunk haladtával a fenti jelek felett elsiklunk, nem tulajdonítunk nekik különösebb jelentőséget, a betegség bekeményít, és 40 éves kor körülre komoly szövődményeket okoz.

 

Szövődményes tünetek:
- nőgyógyászati eredményeink rosszak lesznek,
- vérzészavarok, mioma, endometriózis stb… alakul ki,
- túlsúly problémák, 
gyakrabban előforduló tünet az elhízás de megjelenhet hízási képtelenség formájában is,

- szív és érrendszeri betegségek,
- magas vérnyomás,
- 2-es típusú cukorbetegség.

Én a fenti jelekből nagyon sokat produkáltam életem során, azonban súlyos hibát követtem el azzal, hogy sosem jártam maradéktalanul a végére, mi okozhatja az életemet megkeserítő tüneteket. Megtévesztett az orvosok magabiztossága, amikor ál diagnózisokat állítottak fel, vagy éppen ők maguk legyintettek egy-egy tünetre.

Most 42 éves vagyok, és az utolsó életszakaszban jelentkező tünetekből jó néhányat magaménak mondhattam a közelmúltig, amikor is radikálisan elhatároztam, hogy kezembe veszem a sorsomat.

Tanulság: A mi egészségünk, a mi felelősségünk, senki ne várja, hogy mások foglalkozzanak vele!

Ne feledd, a PCOS és az inzulinrezisztencia kezelésében a mozgásnak is fontos szerepe van, ami azonban ennél is fontosabb, az a megfelelő étrend.

Szólj hozzá

cukorbetegség elhízás inzulin vércukor magas vérnyomás diabétesz inzulinrezisztencia nőgyógyászati anyagcsere zavar PCOS 2-es típusú cukorbetegség inzulinrezisztencia tünetei inzulinrezisztencia kezelése