2014. aug 04.

Órákat pazaroltam kalóriaszámolgatásra, amíg rá nem jöttem erre...

írta: PERA
Órákat pazaroltam kalóriaszámolgatásra, amíg rá nem jöttem erre...

Vajon tényleg a kalóriaszámolgatásban rejlik a fogyás titka?

Néhány napja arról írtam mit érdemes reggeliznünk ahhoz, hogy ne legyünk farkas éhesek egész nap és ne is hízzunk, ma pedig a kalóriákról lesz szó.

Kétségtelen, hogy kalóriára szükségünk van, ebből nyer a szervezetünk energiát, de vajon az is mindegy milyen élelmiszerekből származik ez az energia?

Tévúton járunk, ha azt gondoljuk étkezéseink során elég csupán a kalória mennyiségére figyelnünk és emellett nem törődünk az egyes élelmiszerekben lévő tápanyagtartalmak arányával. Ha csupán a kalóriatáblázatokat bújjuk, és ezek alapján állítjuk össze étrendünket, könnyen előfordulhat, hogy egész nap éhezni fogunk. Ez akkor fordul elő, ha un. gyorsan felszívódó szénhidrátokat eszünk, amelyek kalóriatartalma magas, viszont szervezetünknek keveset kell dolgoznia a hasznosításukkal. Ezek az élelmiszerek vércukorszint ingadozást okoznak, aminek hatására rövid idő alatt farkas éhség tör ránk és újra ennünk kell. Ez esetben a diéta csak nagyon komoly erőfeszítések mellett tartható, rendszerint fel is adják az emberek, hiszen ki akar egész nap korgó gyomorral, feszülten, idegesen élni.

vegyes.jpg


Élelmiszereink összetevői hatnak hormonháztartásunkra és az éhségérzetet szabályozó agyi folyamatokra is, ezért a kalória számánál sokkal lényegesebb, hogy a szénhidrát-fehérje arányára figyeljünk inkább, amikor megtervezzük mit is együnk.

 

Együnk csökkentett szénhidráttartalmú ételeket, kerüljük a cukrot, ezzel elkerüljük, hogy vércukorszintünk hirtelen megemelkedjen, így az éhségrohamok is elkerülnek majd.

Figyeljünk emellett a megfelelő mennyiségű folyadék és rost bevitelre. Jó választás, ha gyümölcsöket eszünk, mert magas a víz és rosttartalmuk.

Szintén jól tesszük, ha magas fehérjetartalmú ételeket választunk, hiszen a fehérjék lebontásával szervezetünknek sokkal több dolga van, mint mikor szénhidrátot vagy zsírokat kell feldolgoznia. A fehérje lebontása éppen ezért fokozza az anyagcserét, ami beindítja a fogyás folyamatát is.

A proteinben lévő kalóriák tehát kevésbé hizlalnak, mint ha ugyan azt a kalória mennyiséget szénhidrátból vagy zsírokból vennénk magunkhoz. A fehérjékben dús étrend nem csupán gyorsabb anyagcserét eredményez, komoly előnye még, hogy sokkal több ideig érezzük tőle jóllakottnak magunkat, kevésbé leszünk tőlük éhesek. Egy paradicsommal, salátával elfogyasztott 3 tükörtojásból álló reggeli után például sokkal később leszünk éhesek, mint ha ettünk volna egy szalámis zsemlét paradicsommal.

Összefoglalva: Ha fogyni szeretnénk, hagyjuk el a gyorsan felszívódó finomított szénhidrátokkal teli lisztes, cukros ételeket. Szénhidrát igényünket zöldségekből, gyümölcsökből, jó minőségű teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérből fedezzük.

Étkezéseink során a fehérjék legyenek túlsúlyban a szénhidrátokhoz képest, együnk jó minőségű húsból készült virslit, tojást, halat, húsokat.

Ha megemeljük a fehérjebevitelt nyugodtan a fiók mélyére süllyeszthetjük a kalória táblázatokat, a fogyás automatikusan be fog indulni

Csatlakozz hozzánk a facebook-on is, kattints ide!

Ha pedig tudni akarod mit-mikor-mivel érdemes enni a legjobb eredmény érdekében, kérj étrendi ajánlást itt!

 Ne maradj le!

Kérd ingyenes Egészségőr Magazinunkat!

Email*
Név*
Korod
Szólj hozzá

elhízás fogyókúra diéta fogyás fehérje kalória szénhidrát kalóriabevitel kalória számolás szénhidrátcsökkentett