2014. jún 29.

Vedd a kezedbe az irányítást, ha meg akarsz gyógyulni!

írta: PERA
Vedd a kezedbe az irányítást, ha meg akarsz gyógyulni!

2011 tavaszán nem volt tovább kecmec, a TB által támogatott alig valamire kiterjedő alap laboron túl komolyabban ki kellett vizsgáltatnom magam, mert ekkorra már gyakorlatilag egyfolytában szenvedtem valamitől. Rengeteg fogyókúrát próbáltam, rendszeresen tornáztam, mégis egyre csak híztam. 

Túl voltam már mindenen, 90 napos diéta, szénhidrátszegény diéta, zsírégető diéta, mindenféle fogyókúrás csodaszer.  Idegtépő napokat éltem át, depressziós lettem, álladóan fáradtnak éreztem magam, semmire nem volt energiám, konstans unott  és rosszkedvű voltam. Évente többször volt mandulagyulladásom, a fejfájás, migrén szinte mindennapossá vált. Emellett folyton szomjasnak és éhesnek éreztem magam.
kéz.jpg

 

Endokrinológushoz mentem, aki hormon vizsgálatokra és átfogó laborra küldött. Döbbenetes és elkeserítő eredményeket kaptam. Inzulin rezisztencia, kórosan alacsony D vitamin szint, vashiány, vérszegénység, magas gyulladásszint, magas vérnyomás.

 

Az inzulinrezisztenciára metformint kaptam, valamint konzultálnom kellett egy dietetikussal, aki a klasszikus 160 grammos szénhidrát diétát írta elő. Közölte azt is, hogy ne számítsak nagy eredményekre,  az állapotom nem igen fog javulni, már az is nagy eredmény lesz, ha nem súlyosbodik tovább. Elképesztő, hogy sem ő, sem a méregdrága magánrendelő endokrinológusa nem említette, hogy milyen fontos lenne a szervezet sejtszintű gyulladását megszüntetni. Félelmetes, hogy a D vitamin szintem extrém alacsony, 11 ng/mL szintje felett simán elsiklottak, annak jelentőségére egyáltalán nem hívták fel a figyelmemet, továbbá sem az Omega 3, sem pedig a mozgás gyulladáscsökkentő hatásáról nem beszéltek.  A finomított szénhidrátokban lévő glutén savasító és gyulladáskeltő hatásáról sem tőlük értesültem. 

 Azért, hogy megelőzzem a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását és megszabaduljak az életemet keserítő tünetektől, bele kellett ásni magam az orvosi protokollon túlmutató megoldásokba. Biztos voltam benne, hogy van segítség, csak rá kell bukkannom valahogy, ami persze korunk információkkal teli világában nem is volt annyira egyszerű.

 Tanulság: Vedd a kezedbe az irányítást, ha meg akarsz gyógyulni!

 

Szólj hozzá

cukorbetegség elhízás fogyókúra diéta magas vérnyomás inzulinrezisztencia D vitamin inzulinrezisztencia tünetei inzulinrezisztencia kezelése inzulinrezisztencia vizsgálat